Suzuki slaví úspěchy na domácím trhu
Automobilka Suzuki slaví velké úspěchy na domácím trhu. Navíc slaví kulaté výročí počtu prodaných vozů.
Suzuki je nejvíce úspěšné na domácím japonském trhu. Právě ten má největší zásluhu na prodejích značky, s podílem 44 %. Za ním následují ostatní asijské trhy s 37 % a Evropa, ta zaujímá pohledem prodejů na dálném východě podíl 11 %.
Ten, kdo by tipoval, že se Suzuki prodává nejvíce v Americe, hluboce by se mýlil, právě tam je situace zcela opačná, severoamerický region „zvládne odbavit “ asi 3 % a Jižní Amerika 2 % prodejů značky. Na ostatní regiony pak připadají 3 % prodaných aut. S výrobou automobilů začala společnost Suzuki v roce 1955, kdy představila první vůz pod názvem Suzulight. Ten se po velkém úspěchu v Japonsku začal v roce 1959 vyvážet do dalších zemí světa.
Než si sjednáte pojištění odpovědnosti za škody způsobené provozem vozidla, porovnejte povinné ručení jednotlivých pojišťoven. Liší se jednak cenou, ale i výší limitů krytí, sazbami připojištění, přirážkami ke čtvrtletním platbám nebo slevami za sjednání přes internet. Nejlevnější povinné ručení sjednáte online.
Dnes Suzuki vyrábí automobily ve dvanácti továrnách v jedenácti zemích světa, odkud směřují do 179 států po celém světě. Naším pohledem má největší význam výrobní závod v Maďarsku, odkud se dováží modely Splash, Swift a SX4 a japonské továrny Iwata a Sagara, kde se vyrábí modely Jimny, Grand Vitara a Kizashi. Prodat deset milionů aut zabralo značce nějakých pět let, 40 milionů prodaných aut oslavili v Japonsku v červnu 2009.
A teď tady máme tedy kulaté výročí 50 milionů prodaných automobilů, této mety se automobilka Suzuki dotkla po osmapadesáti letech od zahájení prodeje, přesněji tedy v březnu 2013.