Titulní obrázek


Automobilce Suzuki se daří

Japonskému výrobci Suzuki se nejvíce daří na domácím trhu. Naopak americký trh se začíná tvářit jako trn v oku. To však automobilce nemusí příliš vadit, i přesto totiž prodala v posledních pěti letech deset milionu vozů, což je velmi slušné.

Registr vozidel: Aby bylo možné zaregistrovat nové či ojeté vozidlo do evidence, musíte mít mimo jiné sjednané povinné ručení a na úřadu doložit originál zelenou kartu. Každé vozidlo provozované na území ČR, musí být zaregistrováno dle trvalého (u cizinců dle přechodného) bydliště.

Japonská automobilka zaznamenala v prodeji svých vozů největší úspěch na domácím trhu. Ten má podíl 44 %, následují ostatní asijské trhy s 37 % a Evropa, která si tu drží podíl 11 %.

I když by nejdříve každého napadlo, že Suzuki se bude prodávat nejlépe v Americe, opak je pravdou. Zdejší situace není příliš šťastná. Severoamerický region „zvládne odbavit “ asi 3 % a Jižní Amerika 2 % prodejů značky. Na ostatní regiony pak připadají 3 % prodaných aut. S výrobou automobilů začala společnost Suzuki v roce 1955, kdy představila první vůz pod názvem Suzulight. Ten se po velkém úspěchu v Japonsku začal v roce 1959 vyvážet do dalších zemí světa.

V současné době Suzuki vyrábí automobily ve dvanácti továrnách v jedenácti zemích světa, odkud směřují do 179 států po celém světě. Největší význam má pro automobilku výrobní závod v Maďarsku, odkud se dováží modely Splash, Swift a SX4 a japonské továrny Iwata a Sagara, kde se vyrábí modely Jimny, Grand Vitara a Kizashi. Prodat deset milionů aut zabralo značce cca pět let, 40 milionů prodaných aut oslavili v Japonsku v červnu 2009.

Suzuki navíc nedávano oslavila kulaté výročí 50 milionů prodaných automobilů, této mety se automobilka dotkla po osmapadesáti letech od zahájení prodeje, přesněji tedy v březnu 2013.