Titulní obrázek


Suzuki Wagon R

Již delší dobu se šíří spekulace o nové generaci řady Wagon R japonská Suzuki. 6. září se konečně uvolnily první informace. I nadále je automobilka věrná typickému kei caru s délkou do 3,4 m s vyšší stavbou a patřičně umístěnými sedadly. Samozřejmě, nesmíme zapomenout na velmi praktickou krabičku na kolech do přeplněných měst.

Než si sjednáte pojištění odpovědnosti za škody způsobené provozem vozidla, porovnejte povinné ručení jednotlivých pojišťoven. Liší se jednak cenou, ale i výší limitů krytí, sazbami připojištění, přirážkami ke čtvrtletním platbám nebo slevami za sjednání přes internet. Nejlevnější povinné ručení sjednáte online.

Řadové tříválcové motory o objemu 0,66 l mohou být jak v atmosférické verzi, tak i přeplňované. Jsou doplněny o start-stop, který při nízkých rychlostech do 13 km/h snižuje přívod paliva. Nechybí rekuperace brzdné energie Green Technology. Při zrychlení se odpojí alternátor, během brzdění se naopak dobíjí palubní akumulátor, ale novinkou je zde další lithium-iontová baterie umístěná pod sedadlem spolujezdce, kde se právě ukládá získaná energie. Automobilka celý systém nazývá Ene-Charge, kola ale nejsou přímo poháněná. Oba zdroje napájejí pouze elektrickou soustavu vozu. Na výběr jsou sice dvě verze pohonné jednotky, ale také jediná transmise CVT s plynule měnitelným převodem a voličem vedle volantu.

Ta přenáší točivý moment buď dopředu nebo na obě nápravy. V Japonsku se v této kategorii nejedná o nic výjimečného. Tvarově se toho zas až tak moc nezměnilo, jen příď, záď a druhý boční pár dveří dostal dynamičtější linku. Předpisy pro třídu kei jsou neúprosné a vůz nelze natahovat. Jenže, skutečně se jedná o novou generaci, protože zhubla o celých 70 kg na 780 kg. Realistické japonské normy uvádějí spotřebu 3,5 l/100 km u verze s pohonem předních kol, čtyřkolka žádá rovné 4 l benzinu na stejnou vzdálenost.

Sportovnější Wagon R Stingray se liší sice pouze vzhledem. Má jinou masku, přední světla, nárazník s mlhovkami, černé střední sloupky a spoiler na zádi. Výbava může obsahovat kontrolu stability, tempomat, zadní kameru, bezklíčkový vstup a startování motoru tlačítkem, automatickou klimatizaci, palubní počítač a integrované audio. Japonci si mohou nový Wagon R koupit od 19. září za minimálně v přepočtu 276.000 korun, Stingray stojí od 330 tisíc výše.